İSTANBUL 3 NOLU ŞUBEMİZİN 27 ŞUBAT GREVİ ÖNCESİ İŞYERİ EYLEMLERİ DEVAM EDİYOR?

262

kckspan class=ctgosterctbyk


style=ctborder- 0px; border-style: solid; : 151px; 300px; float: ;ct /byk kck/spanbykİstanbul 3 Nolu Şubemiz tarafından 13.02.2013 tarihinde Pendik Vergi Daireleri Kompleksi önünde basın açıklaması yapıldı.
AKPnin iş güvencesini kaldırmaya dönük çalışmaları ve kamuya dönük politikaları teşhir edildi.
Fazla mesai ödemelerinin kaldırılmasından doğan kayıpların ücretlerde yapılacak artışlarla giderilmesinin talep edildiği eylemde, maliyede yaşanan ücret adaletsizliğine de vurgu yapılarak “Eşit İşe Eşit Ücret” talep edildi.
Davul zurna eşliğinde çekilen halaylarla başlayan eylemde; 27 Şubat 2013 tarihinde yapılacak olan greve çağrı yapıldı.
Şube Başkanı Salih AKSOYun okuduğu basın açıklaması metni aşağıdadır:
kckembykDEĞERLİ BASIN EMEKÇİLERİ, k
kckembykDEĞERLİ MALİYE EMEKÇİLERİ, k
kckembykAKP Hükümeti, genel seçim öncesinde kendisine Kanun Hükmünde Kararname (KHK) çıkarma yetkisi veren bir yasayı yangından mal kaçırırcasına çıkarmış Meclisi adeta by-pass ederek çıkarılan 06.04.2011 Tarih ve 6223 Sayılı kanunun verdiği ?yetkiye? dayanarak, sendikaların görüşlerini hiçbir şekilde dikkate almadan ardı ardına toplam 35 Kanun Hükmünde Kararname çıkarmıştı. 2012 yılında gerçekleşen Toplu Sözleşme de dahil pek çok düzenleme Kanun Hükmünde Kararnamelerle hayata geçirilmiştir. k
kckembykKamuda çalışma hayatını alt üst eden bu kanun hükmünde kararnameler arasında yer alan 666 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile ?eşit işe eşit ücret? ilkesinin hayata geçileceği iddia edilmiştir. Ancak tüm eleştirilerimize rağmen 2 Kasım 2011 tarihili Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 666 Sayılı KHK ile çalışanlar arasındaki eşitsizlik daha da derinleştirilmiştir. k
kckembykBu Kanun Hükmünde Kararname ile İkramiye, Döner Sermaye Ödemesi, Vekâlet Ücreti,kkckspan class=ctgosterctbyk


style=ctborder- 0px; border-style: solid; float: ; : 202px; 300px;ct /byk kck/spanbykkckembyk Fazla Mesai gibi pek çok kalemde yapılan ödemeler kaldırılmış ve pek çok kamu emekçisinin toplamda elde ettiği ücretlerde ciddi azalmalara neden olunmuştur. Kurumların Merkez Teşkilatlarında ?uzman? kadroları ile yeni istihdam biçimleri oluşturularak hem uzman olan-olmayan, hemde merkez uzmanları ile taşra çalışanları arasında derin ücret farklılıkları yaratılmıştır. k
kckembykKısacası, 666 Sayılı KHK ile Kamu Emekçilerinin bazılarının maaş ve ücretlerinde ciddi artış yapılmışken, bazılarının maaş ve ücretlerinde hiçbir artış gerçekleşmemiş hatta gerilemiştir.. Eşit işe eşit ücret için 666 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile yapılan düzenlemenin özeti; daire başkanı ve üstü memurlar ile merkez kadrodaki uzmanlar zenginlikte, Şube müdürü ve altı kadrodaki memurlar ise fakirlikte eşitlendiler? Sendikamız BES olarak, 666 KHKnin hayata geçtiği tarihten bu yana yaptığımız bütün eylemlerimizde bu kararnamenin karşısında olduğumuzu belirttik, ancak büro işkolunda yetkili olan sendikalar, yetkili olmanın gerektirdiği gücü kullanmayıp tüm yaşananlara seyirci kalmışlardır. k
kckembykGelinen aşamada, 26-27 Ocak?ta Devlet Personel Başkanlığının ev sahipliğinde Bolu/Abant?ta “Kamu Personel Sisteminin Sorunları, Çözüm Önerileri ve 2023 Vizyonu Çalıştayı” yapılmıştır. k
kckembykÇalıştayda, sendikalara, kamuda çalışma hayatını sil baştan değiştirmenin projeleri dayatılmaktadır. Kamuda Part-time, performans kriteri, evden çalışma, kiralık işçi, taşeronlaştırma gibi esnek çalışmanın bütün modelleri üzerinde durulmaktadır. Kıdemli personele “sürgün” yollarının açılması ve diğer illere gönderilmesi de söz konusudur. k
kckembykBugün, gelinen noktada tüm çalışanlar gibi kamu emekçileri için de kazanılmış en önemli hakların başında gelen iş güvencesinin tehdit altında olduğunu görüyoruz. Kamu gitgide yaygınlaşan bir istihdam biçimi olan iş güvencesiz çalışma katlanarak artmaktadır. k
kckembykÇalıştayın açılışında konuşan KESK Genel Başkanı iş güvencesinin anayasal bir hak olduğunu söyleyerek KESKin kamu emekçilerinin kazanılmış en temel hakkı olan iş güvencesini hiç kimse ile hiçbir platformda müzakere etmeyeceğini vurgulamış ve diğer konfederasyonları da bu tuzağa düşmemeleri için bir kez daha uyarmıştır. k
kckembykAKP iktidar kamu hizmetlerini piyasalaştırmaya çalışmakta, mükellefi, hastayı, öğrenciyi, vatandaşı MÜŞTERİ gibi görmektedir. Artık devlet, anayasal görevi olan sosyal devlet olma ilkesini adeta askıya almış olup, kamu ve özel sektör çalışma ilişkilerinde kuralsızlaştırma ve emeğin aşırı sömürülmesini öngören düzenlemeler birbirine paralel iç içe geçmiş bir şekilde hayata geçirilmiştir. k
kckspan class=ctgosterctbyk


style=ctborder- 0px; border-style: solid; float: ; : 159px; 300px;ct /byk kck/spanbykkckembykDEĞERLİ MALİYE EMEKÇİLERİ, k
kckembykÖzellikle son yıllarda kamu alanında yaşanan bütün sorunların yükünü kamu emekçilerine yükleyen bir anlayışla karşı karşıyayız. Kamu emekçilerinin büyük bir bölümünün neredeyse çalışmadan maaş aldığı, bu nedenle de iş güvencesinin kaldırılması gerektiği yönündeki propaganda sürekli olarak gündeme getirilmektedir. k
kckembykİş güvencesi gibi bizim için hayati derecede önemli bir konunun gazete ve internet sitelerinde yayınlanan “Görevini iyi yapmayan memur işten çıkarılabilecek”, “Çok çalışan çok, az çalışan az maaş alacak” gibi söylemler, çalışanları tehdit edercesine yapılan açıklamalar, kamuoyunu yanıltmaktan öte bir anlamı olmayıp çalışma barışını bozmak dışında işe yaramayacaktır. Hükümetin bu uygulamalarını, emekçileri dayanışma kültüründen uzaklaştırıp yarışma-rekabet bataklığına çekmek için yapılan hamleler olarak görmekteyiz. k
kckembykAKP hükümeti bugüne kadar çalışma ve yaşam koşullarımızı yakından ilgilendiren pek çok yasal düzenlemeyi hayata geçirmiştir. Bunları yaparken de ?Sosyal diyalog? mekanizmasının işletildiğini iddia edilmiştir. Ancak bize göre bu süreçlerde kelimenin tam anlamıyla bir “fiyasko” yaşanmıştır. k
kckembykHükümet tek taraflı olarak belirlediği bu kanunların, düzenlemelerin sorumluluğunu üstenmeye sıra geldiğinde ise ?Biz bunları sosyal taraflarla birlikte yaptık? diyerek topu sürekli sendikalara atmaktadır. Hükümetin taraf olarak gördüğü sendika konfederasyonları ise Kamu Sen ve Memur Sen?dir. Bu sendikalar, 2008 toplu görüşmelerinde performans sistemine imza atmışlar ve gelinen aşamada Çalıştay?la birlikte hükümetin bu yöndeki adımlarına ortak olmuşlardır. k
kckembykBu nedenle diyoruz ki; k
kckembykKamu emekçilerinin iradesini yok sayan hiçbir düzenlemede KESKin onayı söz konusu değildir. Bundan sonra da olmayacaktır. k
kckembykBÜRO EMEKÇİLERİ SENDİKASI OLARAK; k
kckembyk2013 yılı bütçe takvimine paralel olarak yürüttüğümüz eylem ve etkinlik programında öne çıkarttığımız taleplerimizin dikkate alınmasını, sendikaların görüşüne başvurulmadan yapılacak düzenlemelerin kamuda ücret adaletini sağlamasının mümkün olamayacağı yaklaşımı ile; k
kckembyk- Kamuda esnek çalışma ve istihdamda belirsizliğe son verilsin! k
kckembyk- Rotasyon sürgündür, DURDURULSUN! k
kckembyk- Kamu çalışanlarına ek ödeme adı altında yapılan her türlü ek ve yan ödemeler emekliliğe esas kazanca dahil edilsin! k
kckembyk- İşkolumuzda gerek aynı işi yapan çalışanlar arasında ve gerekse de merkez kadrolar ile taşra arasında ücret adaleti sağlanarak eşit işe eşit ücret uygulansın, merkez-taşra, uzman olan-olmayan ayrımına son verilsin! k
kckembyk- Maliye işkolunda, özellikle İstanbul gibi büyükşehirlerde giderek artan iş yoğunluğu nedeniyle, bugüne kadar iyileştirme mantığı ile ödenen fazla mesai ödemelerinin kaldırılması sonucu açığa çıkan gelir kaybı, seyyanen yapılacak bir artışla maaşlara dahil edilsin ve kamuda zorunlu fazla mesai uygulamalarına son verilsin!k
kckembyk- Son olarak kamuda olması gereken en düşük maaş konfederasyonumuz KESK tarafından hesaplanan yoksulluk sınırı olan 3.537 TLye yükseltilsin!k
kckembykYaşasın BES, Yaşasın KESK!kBÜRO EMEKÇİLERİ SENDİKASI (BES) İstanbul 3 Nolu Şube Yönetim Kurulu