ANTALYA ŞUBEMİZ: 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ EMEKÇİLERİNİN HAKLI MÜCADELESİNİ BÜYÜTECEĞİZ!

1034

Antalya Şubemiz: 112 Acil Çağrı Merkezi Emekçilerinin ve Vatandaşın Sesi Olacak ve 112 Acil Çağrı Merkezi Emekçilerinin Haklı Mücadelesini Büyüteceğiz!

1 Şubat 2024 Perşembe günü Antalya Şube Yönetim Kurulu Üyemiz Ümit Şeker tarafından basına yapılan açıklamada, İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü 26.01.2024 tarih 67912 sayılı yazısıyla 112 Acil Çağrı Merkezi Çalışanlarının vardiya saatlerinin değiştirilmene tepki gösterilerek taleplerimiz kamuoyuyla paylaşıldı.

 Açıklamanın tamamı:

Bildiğiniz gibi Büro Emekçileri Sendikası olarak Genel Merkez ve Şubelerimizde; hem 112 Acil Çağrı Merkezi personelinin ihtiyaçlarını, hem de vatandaşın hak ettiği hizmet adına yapılması gerekenleri birçok defa dile getirdik. Ve bu konularla ilgili Antalya’da yakın zamanda 112 Acil Çağrı Merkezi önünde iki defa basın açıklaması yaptık.

İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü 26.01.2024 tarih 67912 sayılı yazısıyla 112 Acil Çağrı Merkezlerinde vardiya saatlerinin 12 saatini aşmayacak şekilde düzenlenmesi talimatını vermiştir. Antalya dâhil birçok ilde zaten bu sistem uygulanmaktadır. Bizler Büro Emekçileri Sendikası olarak birçok kez 112 Acil Çağrı Merkezlerinde yetersiz sayıda personelle çalışıldığını, İçişleri Bakanlığı talimatına rağmen 112 Acil Çağrı Merkezi personellerinin farklı kurumlarda görevlendirildiğini basın toplantılarıyla anlattık, sosyal medya kampanyalarıyla anlattık, İçişleri Bakanlığına ve kurumlara yazdığımız yazılarla anlattık, kurum önünde basın açıklamalarıyla eylemlerle anlattık. Biz bunları anlattık. Ancak görünen o ki Bakanlık 112 Acil Çağrı Merkezlerine daha fazla personel atamak, geçici görevlendirmelerin iptaline dönük talimatlarını illere uygulatmak, çalışma koşullarını iyileştirmek yerine vardiya saatleriyle oynayarak 112 Acil Çağrı Merkezlerindeki sorunları çözdüğünü düşünüyor. Çözüm bulmak yerine kimi illerde uygulanan 24 96 vardiya sistemini de bozarak 12 saat sınırı getiriyor. Peki buradan soruyoruz, bu düzenleme getirilirken bu işi yapan, çağrı alan 112 Acil Çağrı Merkezi emekçilerinin fikri sorulmuş mudur?

Yapılan her müdahale, alınan her karar yeni sorunlar ortaya çıkarmaktadır. Vardiya sisteminin dışında başka bir karardan daha bahsedelim. Mesela soruyoruz, sorunsuz çalışan Aselsan’ın 112 AÇM bilgisayar sistemi 2023 yılı Şubat ayında neden bırakılmıştır? Yeni geçilen sistemde yaşanan sorunlarla ilgili tutulan onca tutanağa, tüm illerden İçişleri Bakanlığına iletilen sorunlara rağmen hala daha 112 AÇM’lerdeki sorunlu bilgisayar sistemi düzeltilmemiştir. Bu durum en önemlisi vatandaşın canı ve güvenliğini riske atmakta ayrıca personellerin çalışma şartlarını zorlaştırmaktadır.

Siz sormasanız da biz söyleyelim. 12 saat esasına dayalı vardiya sistemleri sürekli değişen uyku saatleri sebebiyle düzensiz, sağlıksızdır ve 112 AÇM emekçilerinin talebi değildir, verimli de değildir. 112 AÇM’ler genelde şehirden uzak yerlerde kurulmaktadır. Akşam 20.00 iş çıkış saati, uzak yerlerdeki 112 AÇM’lerde özellikle kadın personeller için sorun teşkil etmektedir. Servis imkânı da sağlanmayan 112 AÇM’ler hakkında kararlar alırken bu durum göz önünde bulundurulmuş mudur?

112 Acil Çağrı Merkezlerindeki üyelerimiz ve çalışanlar adına taleplerini tekrar tekrar ifade ediyoruz.

  • 12/48 ya da 24/96 saat vardiya sistemi illerde personelin fikri alınarak belirlensin, personel sayısı ve fiziki imkânlar buna göre düzenlensin.
  • Acilen bilgisayar sistemindeki sorunlar düzeltilsin. Tekrar ifade ediyoruz ki sistem arızalarıyla ilgili hazırladığımız ayrıntılı rapor İçişleri Bakanlığına iletilecektir.
  • 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanlarına servis ve yemek imkânı sağlansın.
  • Yeni atamalar yapılsın.
  • İçişleri Bakanlığının 112 Acil Çağrı Merkezi personelleri farklı kurumlarda görevlendirilemez talimatı uygulansın. Çağrı memuru ve hizmet alımı çağrı karşılayıcı personellerin başka kurumlarda görevlendirmeleri iptal edilsin.

Tekrar tekrar ilan ediyoruz; Biz anlatmaktan ve mücadele etmekten bıkmayız. Büro Emekçileri Sendikası olarak 112 Acil Çağrı Merkezi emekçilerinin ve vatandaşın sesi olacak ve 112 Acil Çağrı Merkezi emekçilerinin haklı mücadelesini büyüteceğiz!