GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI’NDAN KEL BAŞA ŞİMŞİR TARAK!

241


56px; 100px; Pek çok ihtiyaç giderilmeyi beklerken, gereksiz özenti ve gösterişi belirtmek için kullanılan “Kel başa şimşir tarak” deyimi tamda maliye emekçilerinin içinde bulunduğu süreci özetlemektedir.
17 Eylül tarihli Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe giren, Gelir İdaresi Başkanlığı Taşra Teşkilatının Süreklilik Arz eden Hizmetlerinde çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelikle ne amaçlandığı? sorusu bu günden itibaren on binlerce maliye emekçisinin zihnini meşgul etmeye başlayacaktır.
Gelir İdaresi Başkanlığı’nın kurulduğu 2005 yılından bu yana maliye emekçilerinin çalışma hayatında yarattığı alt üst oluşlar ortadadır. Başta fırsat eşitsizliği ve ücret adaletsizliği olmak üzere beraberinde ortaya çıkan istihdam belirsizliği her geçen gün artarak devam etmektedir.
Gelir ve gider birimleri ayrışmasıyla başlayan süreç, gider birimlerinde tasfiye sürecini nasıl beraberinde getirdiyse, Gelir İdaresi Başkanlığı’nda ortaya konulan ayrımcı uygulamaların da benzer bir tasfiye sürecinin hazırlıkları olduğunu anlamak için kâhin olmaya gerek yoktur.
Sendikamız tarafından dönem dönem yapılan değerlendirmelerde Gelir İdaresi Başkanlığı sürecinin başarısız olduğu, iflas eden bir proje olduğunun altını çizmiş olsak da, zaman zaman yapılan makyajlarla kamuoyuna sunulması Maliye Bakanlığı ve GİB’in aczidir.
ROTASYON VE PERFORMANSTAN SONRA SIRA VARDİYALI çALIŞMADA!
GİB’de bankacılık modeli, illerde tek bir vergi dairesi pilot uygulamaları, zorlama ve içi boş projelerdir. Maliye Bakanlığı’nı satranç tahtası, maliye emekçilerini piyon gören anlayış devam etmektedir. Vergi dairelerinde 24 saat üzerinden vardiyalı çalışmayı düzenleyen yönetmelikten tam olarak ne hedeflendiği izaha muhtaç olup, 12 saatlik çalışma süresinin iş kanunları ile de bağdaşmadığı ortadadır. 12 saat çalışmanın 8 saatinin karşılığının izin olarak kullanılacağı ifade edilirken, kalan dört saatin ücretlendirilmesi belirsizdir.
Haftalık çalışma süresi yasal olarak 40 saat olup, günlük 8 saattir. Esnek çalışmanın da önünü açan uygulamada, kalınan fazla mesai karşılığı izin olarak kullandırılacaksa, üretilen hizmete katkı sağlamayacağı ortadadır. Kalınan fazla mesainin ücretlendirilmesinin önünde de yasal engeller söz konusudur. Denetim, yoklama ve tahsilât gerekçe gösterilerek çıkarılan genelgenin tüm maliye emekçilerinin yaşamlarında ciddi alt üst oluşları beraberinde getireceği açıktır.
Bahsi geçen yönetmeliğin Amaç kısmında, “vergi kayıp ve kaçağının önlenmesi ve tahsilât hizmetlerinin aksatılmadan yürütülmesine yönelik yapılan hafta sonu ve resmi tatil günleri dahil yoklama ve benzeri denetim faaliyetleri ile tahsilat işlemlerinde 24 saat çalışma esası ile mesai saati dışındaki fazla çalışmalara ilişkin usul ve esasların düzenlendiği” ifade edilmektedir.
Maliye emekçilerinin gelinen noktada yaşadıkları sorunların çözüme kavuşmadığı ortadadır. Gelir-gider, memur-uzman, uzman-merkez uzman gibi ayrımların yarattığı ücret adaletsizlikleri, görev tanımdan yoksun çalışma hayatı, pilot uygulamalar ve istihdam belirsizliğinin maliye emekçilerinin çalışma motivasyonunu düşürdüğü ve bakanlık ve başkanlık içinde yaşanan tartışmaların iş barışını bozduğu gerçeği ortada iken, maliye emekçilerinin talepleri karşılanmadığı sürece hedeflenen hiçbir projenin başarılı olma şansı bulunmamaktadır.
MALİYE BAKANI VE GİB YöNETİCİLERİNE SORUYORUZ!
– Maliye Emekçilerinin iş yoğunluğu ve istihdam eksikliği nedeni ile yıllardır hafta içi mesai bitiminde ve hafta sonu yaptığı fazla mesai uygulamasını siz kaldırmadınız mı?
– Maliye emekçilerinin fazla mesaiden kaynaklı gelir kayıplarının karşılanması talebimize karşılık, bizzat Başbakan ve çalışma Bakanı ilkesel olarak kamu kurumlarında fazla mesaiye karşı olduklarını, sürekliliği olan fazla mesaiye gerek varsa o kurumda personel eksikliği olduğu ve istihdam yolu ile ihtiyacın karşılanacağı ifade edilmişken, bu yönetmelik ortaya konulan yaklaşımla çelişmemekte midir?
– Yaklaşık üç yıldır Maliye Bakanlığı’nda bütünlüklü bir fazla mesai uygulamasının olmaması, denetim, yoklama ve tahsilât işlemlerini aksatmış mıdır? Aksattı ise bu aksaklık 3 yıl sonra mı fark edilmiştir?
– 24 saat çalışma esasından bahsederken ve ortaya çıkacak fazla mesai ödemelerinin ilgili mevzuat uyarınca yapılır derken; ilgili mevzuatın 6 ay ve aylık 50 saatle sınırlı olduğunu biliyor musunuz?
– 2016-2017 yılları için hükümetinizle yandaş sendika Memur-Sen arasında imzalanan toplu sözleşmeye göre vergi dairelerinde uygulanacak fazla mesainin %10 personelle sınırlandığından haberiniz var mı?
· Tahsilât işlemleri için mükelleflerin yüksek bir oranının vergi dairelerini tercih etmediği ortada iken, tahsilât için gece çalışmasının bir gerekçesi olabilir mi?
· Vergicilikle özdeş olan denetim uygulamalarında Bakanlık olarak siz her ne kadar faaliyet raporlarınızda övünseniz de çok geri olduğumuz her kes tarafından bilinmektedir. Bazı sektörleri saymazsak, geceleri hangi işyerlerine denetim ve yoklamaya gidilecek? Kastettiğiniz yılbaşlarında yapılan denetim ve benzeri uygulamalar ise bunun sürekliliği ihtiyaç mıdır?
· 1 Kasım seçimleri öncesinde kamu emekçilerine müjde olarak sunulan 9 günlük bayram tatili ile ilgili yayınladığınız genelge ile maliye emekçilerine bayram tatilini zehir etmeyi düşünüyor musunuz?
· Uygulamada angaryaya dönüşecek gibi görünen genelgenizle ilgili olarak fazla mesainin zorunlu hale getirilmesinin yasalara uygun olmadığını biliyor musunuz?
BüRO EMEKçİLERİ SENDİKASI OLARAK BUR KEZ DAHA UYARIYORUZ!
Maliye hizmetlerinin aksamaması ve daha verimli hale gelmesi için maliye emekçilerinin talepleri karşılanmalı, bozulan iş barışı tekrar sağlanmalıdır. Kadrolaşma, her türlü ayrımcılık ve adaletsizliğe son verilmelidir.
Maliye emekçilerinin de temsilcisi sendikamızın görüşleri alınmadan, katılımcılık sağlanmadan ortaya konulacak uygulamaların başarı şansının düşük olduğunu bir kez daha ifade ediyor, BES olarak bu süreçte ortaya çıkacak maliye emekçilerinin tepki ve taleplerinin sözcüsü olacağımızı kamuoyu ile paylaşıyoruz!
Genel yetkili sendika Memur-Sen ile Maliye Bakanlığı’nda yetkili sendika Türk Büro-Sen’i de maliye emekçilerinin sorun ve talepleri konusunda bugüne kadar ortaya koydukları pasif, işbirlikçi tutumlarını maliye emekçilerinin vicdanına havale ediyoruz!
BES olarak ilgili genelgeye karşı her türlü hukuki ve meşru yöntemleri kullanarak, maliye emekçilerinin yeni mağduriyetler yaşamasına izin vermeyeceğiz!

ESNEK çALIŞMANIN DA öNüNü AçAN VARDİYA GENELGESİ DERHAL GERİ çEKİLMELİDİR!

EŞİTLİK, ADALET VE İNSANCA BİR YAŞAM MüCADELEMİZİ YüKSELTEREK SüRDüRECEĞİZ.

MALİYE BAKANLIĞI’NIN TASFİYENİN VE KADROLAŞMANIN BAKANLIĞI OLMASINA İZİN VERMEYECEĞİZ!

MERKEZ YÖNETİM KURULU