İŞKUR GENEL MÜDÜRÜ SAYIN SAMET GÜNEŞ İLE GÖRÜŞTÜK…

759

İŞKUR Genel Müdürü Sayın Samet GÜNEŞ İle Görüştük…

19 Şubat 2024 Pazartesi günü, Genel Başkanımız Özer AVANAŞ, Genel Örgütlenme ve Eğitim Sekreterimiz Sedat SUNA, Genel TİS ve Hukuk Sekreterimiz Cengiz YILMAZ ve İŞKUR Çalışanı Üyemiz Duygu YILMAZ’ın katılımıyla, İŞKUR Genel Müdürü Sayın Samet Güneş makamında ziyaret edilmiş ve İŞKUR Emekçileriyle ilgili görüşme gerçekleştirilmiştir.

Görüşmede, İŞKUR Emekçileriyle ilgili aşağıdaki taleplerimiz gündeme getirilmiştir.

  • Görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavları tüm personel için ertelenmeksizin en az iki yılda bir yapılmalı, yapılacak sınavlarda mülakat uygulaması kaldırılmalıdır.
  • Görevde yükselme sınavlarına girmeyen ve/veya sınavlarda başarısız olanların, başka kurumlara günübirlik geçişleri yapılarak, daha üst kadrolarla/unvanlarla Kuruma geri döndürülmelerine/ hülle atamalara son verilmelidir.
  • Tayin ve nakillerde haksızlıkların yoğun yaşandığı İŞKUR’da, tüm çalışanların yer değişikliği talepleri adil, objektif, şeffaf bir şekilde değerlendirilmelidir. Nakil/tayin dönemleri, koşulları, sonuçları şeffaf bir şekilde ilan edilmelidir.
  • Kurum içinden İMD alımının koşullarını düzenleyen ve halen yürürlükte bulunan “İş ve Meslek Danışmanlarının Atanma ile Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik” bir an önce uygulanmalıdır. Ve atamalarda objektif kurallar belirlenerek bu kurallara uyulmalıdır.
  • Engelli personele ilişkin olarak; İş ve Meslek Danışmalarının Atanma ve Çalışma Usul ve Esasları Hakkındaki Yönetmeliği’nin “Atanmaya İlişkin Esaslar, Atama Usulü ’nün” 11. Maddesinin 2. fıkrasında belirtilen “Kurumda çalışan ve çalışma gücünden en az %40’nı kaybetti sağlık kurulu raporu ile tespit edilenlerden İş ve Meslek Danışmanı Mesleki Yeterlilik Belgesi’ne sahip olanlar, kurumdan kadrolu olarak en az iki hizmeti bulunmaları şartıyla boş kadro olması ve ihtiyaç duyulması halinde, İş ve Meslek Danışmanı kadrolarına atanabilirler” hükmü gereğince bu koşulları sağlayan personelin ataması yapılmalıdır.
  • Personel, görevi dışında çalıştırılmamalı, geçici görevlendirmelerin gönüllük esasına göre ve çalışanın ikametgâhına uygun yapılması sağlanmalıdır.
  • Kurum tarafından yürütülen toplum yararına program, iş başı eğitim programı, meslek edindirme kursları gibi hizmetler için belirlenecek faydalanıcıların seçimi, kalıcı objektif kriterlere bağlanmalı ve çalışanlar üzerindeki siyasi baskılar kaldırılmalıdır.
  • Birinci dereceye kadar yeterli sayıda tercüman/mütercim kadrosu ihdas edilmelidir.
  • Personel giriş çıkışlarında, x-ray, yüz okuma, kamera sistemi gibi uygulamalara son verilmelidir.
  • Sahada çalışan iş ve meslek danışmanları için saha tazminatı ödenmelidir.
  • Şubelerde kreş sorunu çözülmelidir.
  • Hijyen koşullarına uygun mekanlarda kaliteli ve ücretsiz öğle yemeği imkanı sağlanmalıdır.
  • Servis olmayan illerde, ücretsiz servis imkanının sağlanması veya yol ücreti ödenmelidir.
  • Daha önce ödenmekte iken kaldırılan, Anayasa Mahkeme Kararı ile ödenmesine karar verilmesine rağmen ödenmeyen ikramiyeler yeniden ödenmelidir.
  • İş ve Meslek Danışmanlarının görev tanımlarındaki kurum amirinin uygun gördüğü diğer işler vb ifadeleri kaldırılmalı, İMD’liler başka servislerde çalıştırılmamalıdır.
  • Fiili olarak uygulanmakta olan ve İş ve Meslek Danışmanları üzerinde baskı hatta mobbing aracı haline gelen yıllık, aylık, gerçeklikten uzak performans hedefleri kaldırılmalıdır.
  • Sağlıklı ve güvenli İŞKUR binaları tercih edilmeli, Mevcut hizmet veren İŞKUR binalarının depreme dayanıklılık testleri yapılmalıdır.
  • Mevcut İŞKUR binalarının iş ve meslek danışmanlığı hizmetine uygun hale getirilmeli, engelli personelin binalara giriş çıkış için uygun koşullar sağlanmalı.
  • Kurumun iç işleyişine uzak, sahadaki gerçekliği bilmeyen Kurum dışı yönetici atamalarına son verilmelidir.