GELİR İDARESİ BAŞKAN YARDIMCISI SAYIN MEHMET ARABACI İLE YAPILAN GÖRÜŞMENİN BİLGİ NOTU

255



3. 12. 2020 tarihinde Genel Başkanımız Bahadır Berdicioğlu, Genel Sekreterimiz Aziz özkan ve Genel Mali Sekreterimiz İsmet Temel’in katılımı ile Gelir İdaresi Başkan Yardımcısı Sayın Mehmet Arabacı ile bir görüşme gerçekleştirilmiştir.
Yapılan görüşmede öncelikle pandemi döneminden kaynaklı olarak işyerlerimizde artan Covid-19 vakaları gündeme getirilmiş, dönüşümlü çalışmanın daha da yaygınlaştırılması gerektiği ifade edilmiştir.
Görüşmede;- 7256 sayılı Kanun ile vergi borçlarının yeniden yapılandırılmasına ilişkin başvuruların başlaması ile özellikle vergi dairelerinde mükellef yoğunluğunun arttığı, bu durumun gerek maliye emekçileri gerekse de vergi mükellefleri açısından Covid-19 yönünden riskleri arttırdığı,
– önümüzdeki günlerde başlaması planlanan Covid-19 aşısı sürecinde yapılandırmadan dolayı maliye emekçilerine de öncelik tanınması,
– Bu süreç tamamlanana kadar yapılandırmaya ilişkin başvuru ve taksit sürelerinin uzatılmasının doğru olacağı,
– Medya aygıtları kullanılarak başvuruların internet üzerinden yapılması yönünde teşvik ve bilgilendirmenin yapılması,
– Yapılandırma sürecine paralel maliye emekçilerine mali bir katkı sunacak bir düzenlemenin de yapılarak bir an önce duyurulması gerektiği,
– Kurum içi uzmanlık sınavına girecek personelle ilgili daha önceki sınav dönemlerindeki uygulamalar hatırlatılarak eşitsiz bir sürecin yaşandığı, kimi illerde Başkanlıklar tarafından sınava yönelik eğitimler verilirken, birçok ilde eğitim verilmediği,
– Sınava girecek personelle ilgili eğitimlerin merkezi olarak planlanmasının daha doğru olacağı, eğitim süreci boyunca da personelin idari izinli sayılmasının gerektiği taleplerimiz iletilmiştir.
Sayın Mehmet Arabacı ise taleplerimize ilişkin olarak;
– Pandemi süreci ve dönüşümlü çalışmaya ilişkin Başkanlıklara Valiliklerin belirlediği çerçeveye uygun davranılmasına ilişkin yazı gönderildiği,
– Sağlık Bakanlığı’nın verileri dışında GİB olarak işyerlerindeki vaka sayılarının günlük olarak takip edildiği,
– Kurum içi uzmanlık sınavı ile ilgili bir ertelemenin şu an için söz konusu olmadığı, sınava girecek personelle ilgili, eğitim planlamasının pandemi nedeni ile sekteye uğradığı,
– Grup Müdürü, Müdür ve Müdür Yardımcısı kadrolarına ilişkin sınav planlamasının yapılmasının bir ihtiyaç olduğu,
– Yapılandırma dönemi risk altında çalışan personele bu çalışmasının mali karşılığının da verilmesi gerektiği bilgilerini heyetimize iletmiştir.