VARDİYA GENELGESİNE DAVA AÇTIK. . .

255


90px; 90px; 17. 09. 2015 tarih 29478 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Gelir İdaresi Başkanlığı Taşra Teşkilatının Süreklilik Arz eden Hizmetlerinde çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik ile; vergi kayıp ve kaçağın önlenmesi ve tahsilat hizmetlerinin aksatılmadan yürütülmesine yönelik olarak hafta sonu ve resmi tatil günleri dahil yoklama ve benzeri denetim faaliyetleri ile tahsilat işlerinde, 24 saat çalışma esası ile mesai saati dışındaki fazla çalışmalara ilişkin usul ve esaslar belirlenmiştir.
İstirahat ve eğlence yerlerinin denetimi dışında vergi dairelerinde verilen hizmet, güvenlik, sağlık, ulaştırma gibi günün 24 saatinde devamlılık gösteren hizmetlerden değildir. Kaldı ki; toplu taşıma araçlarının dahi belli bir saate kadar hizmet verdiği düşünüldüğünde vergi dairelerinin 24 saat tahsilat işlemi yapması hayatın olağan akışına uyarlık göstermeyecektir.
Diğer taraftan yapılan fazla mesai çalışmalarının angaryaya dönüşme ihtimali yüksektir. Ayda 50 saatten fazla, fazla çalışma ücreti ödenemeyecek olması, çalışanların %10’u ile sınırlı bir ödeme yapılacak olması ve fazla çalışma karşılığında oluşacak iznin vardiya yapılmayan dönemlere bırakılması bu ihtimali güçlendiren unsurlardır. Vardiyaya tabi çalışacak maliye emekçilerinin ulaşım, yemek, güvenlik gibi ihtiyaçlarının nasıl karşılanacağı ise meçhuldür.
Bu nedenle ilgili yönetmeliğin iptali talebiyle Sendikamız tarafından üyelerini temsilen yürütmeyi durdurma talebiyle 29. 09. 2015 tarihinde Danıştay’da iptal davası açılmıştır.