MEHVEŞ EVİN: 7 HAZİRAN’IN KAZANANLARI (09. 06. 2015)

212

Sonuç ortada: Birinci çıkan parti AKP olsa da 2015 genel seçimlerinin en büyük galibi, barajı tüm zorluklara rağmen rahatlıkla aşan ve Meclis’e

eylemleri sonrasında sorulan hep şuydu: Siyaseten bir karşılığı olmayan bir hareketin anlamı ve geleceği ne olabilirdi?

Bu soruya, Gezi’nin yurttaşa “farklılıklara rağmen beraberlik” ruhunu kazandırdığını, düşmanlık-şiddet-gerginlik politikalarının ters teptiğini ve insanların çok saf, haklı bir gerekçeyle (ağaç!) birbirine kenetlenmesinin gücünü anlatmaya çalıştım. 2015 genel seçimi, Gezi’nin tahminlerin ötesinde bir değişimi tetiklediğini ortaya koydu.

Unutmayın. Gezi; Kürtlerle Türkler kadar, feministlerle Nişantaşı kızlarının, eşcinsellerle taraftar gruplarının, ulusalcılarla azınlıkların, solcularla bankacıların, varoşla bohemin, yani ülkenin en “benzemezlerinin” aynı safta toplanıp birbirini dinlemeye yönelik adım attığı yerdi.

Polis şiddeti ve gencecik insanların ölümü, medyanın

odaklı parti teşkilatlarından çok daha büyük bir adanmışlıkla çalışarak daha büyük bir güç olduklarını gösterdi.

3 KADINLAR: HDP’nin eşbaşkanlık sistemi ve kadın kotası uygulaması; sadece Kürt hareketinin değil feminist, yeşil ve sol cenahtan gelen önemli kadınları aday göstermesi, yeni nesil kadın siyasetçiler kazandırdı. HDP’nin barajı aşmasında en büyük etkenlerden biri, kadınların oyu oldu. Sonuç:

, işsizlik ve gelecek vaatlerinde, gençlere daha çok hitap etmeleri şart.
5 AZINLIKLAR VE LAİKLER: Meclis’e Ermeni, Süryani, Ezidi ve Roman vekillerin girmesi önemli bir kazanç. Zira iktidar, “biz ve onlar” vurgusunu yaparken azınlıklar, nefret dilinden sık sık payını aldı ve laikler de şeytanlaştırıldı. Ancak dini söylemlere başvurmanın, ötekileştirmenin, laikliği ve devletin kurumlarını elinin tersiyle itmenin geçer akçe olmadığı artık anlaşıldı.

Muhalefet partilerinin toplam oyu yüzde 55. 03. Ve en önemli ortak özellikleri, laikliği savunmaları.
SEçİMİN IN VE OUT’LARI
OUT: Bağıran, buyuran, ayıran ve insanın tepesine balyoz gibi inen kampanya slogan ve şarkıları yapmak.

IN: Tatlı bir melodi, ümit verici sözler ve kadın sesini duyabileceğimiz seçim şarkıları.
OUT: Propaganda medyası ve sinmiş medya.

IN: İlkeli habercilik ve yayın etiğinden kopmayan medya ve fikirlerin özgürce paylaşıldığı sosyal medya.

OUT: Milyonlar harcayarak, her ilde ikişer miting düzenleyerek, televizyonları domine ederek kampanya yapmak.

IN: Sosyal medyayı iyi kullanarak, halay çekip horon durarak, samimiyeti koruyarak ve haksızlıklara serinkanlılıkla cevap vererek kampanya yapmak.

09. 06. 2015 – MİLLİYET