GELİR İDARESİ BAŞKAN YARDIMCISI MUSTAFA KILINÇ İLE YAPILAN GÖRÜŞMENİN BİLGİ NOTU

1078

Genel Başkanımız Bahadır Berdicioğlu, Genel Örgütlenme ve Eğitim Sekreterimiz Özer AVANAŞ ve Genel Mali Sekreterimiz İsmet TEMEL, 1 Haziran 2022 tarihinde  Gelir İdaresi Başkan Yardımcısı Sayın Mustafa KILINÇ ile görüşme gerçekleştirdi. Yapılan görüşmede aşağıdaki konu başlıklarına ilişkin görüş ve önerilerimiz paylaşılmıştır.

Kurum İçi Uzmanlık Sınavı: Kurum içi uzmanlık sınavına yönelik olarak, daha önceki yapılan görüşmelerde de ifade ettiğimiz gibi, yapılan sınavın daha önce yapılan sınavların kıstas alınarak yapılması gerektiği yönündeki itirazımızın geçerliliğini koruduğunu, 27.05.2022 tarihinde açıklanan sınavda başarı listesinin yazılı sınav sonuçlarının ağırlıkla dikkate alınmasının memnuniyet yarattığı belirtilmiştir. Ancak açıklanan başarı listesinde daha önce MYK üyeliğimizi yapan arkadaşımızın da içinde yer aldığı, şube yöneticimiz, iş yeri temsilcilerimizin yazılıda yüksek not almalarına rağmen sınavdan elenmelerini doğru olmadığı ifade edilmiştir. Diğer taraftan ikinci sınavın bir an önce açılması ve açıklanan sınavın 31.03.2022 tarihinde yayınlanarak yürürlüğe giren Görevde Yükselme ve Atama yönetmeliğinde belirlenen yazılı puanı esas alınarak yapılmasını ve sınava yeterliliği olan çalışan sayısını kapsayacak bir sayı belirlenmesi gerektiği ifade edilmiştir.

Kurumda Yaşanan Personel Eksikliği: Büyük şehirler başta olmak üzere kurumun tamamında ciddi bir personel eksikliğinin bulunduğu, emeklilikle birlikte genç çalışanların kurum değişikliği talebinin sürekli eksik istihdam yarattığı ifade edilmiştir. Yaşanan sorunun telafisi anlamında kurumda yeniden bir yapılanmaya gidilmesi Mali Hizmetler Sınıfının İhdas edilmesi gerektiği belirtilmiştir. Yine vergi daireleri başta olmak üzere servis yönetimleri ve diğer idari kadroların ihdasında sınav esasına göre bir yapılanmanın ve Gelir Uzmanlığı unvanının görev tanımındaki belirsizliğin ortadan kaldırılması gerektiği ifade edilmiştir.

Yol, Yemek ve Kira Yardımı:

Yol Ücreti: Kurum çalışanlarının İstanbul  ve Ankara’da merkez binada çalışanların servis imkanından faydalandığı ve bunun dışında  Ankara’da  bulunan vergi daireleri ve diğer illerde çalışanların servis imkanından faydalanamadığını ve yaşanan ekonomik krizle birlikte artan ulaşım maliyetlerinin çalışanlara ciddi maliyet oluşturduğu ve servis imkanının bütün kurum çalışanlarına sağlanması gerektiğinin önemine değinilmiştir.

Yemek Talebi: Kurumun iaşe bedeli olarak belirlenen öğle yemeği katkı payının çok düşük olduğu ifade edilmiş olup, kurum çalışanlarına ücretsiz nitelikli yemek hizmetinin sağlanması gerektiği bilgisi paylaşılmıştır.

Kira Yardımı: Başta büyük şehirler olmak üzere barınma sorununun çalışanlar için ciddi bir maliyet haline geldiğini ve kira maliyetlerinin yüksekliğinin daha önceki görüşmelerde ifade edildiği gibi çalışanların büyük şehirlerde yaşam kurma tercihlerini değiştirmede başat sorunlardan biri haline geldiğini, dolayısıyla yaşam maliyetlerinin azaltılması için çalışanlara kira yardımı yapılması gerektiği ifade edilmiştir.